parimatchmostbet azpinap1 winmostbet kzmosbet aviator1win uzmostbetpinup login1win aviatormostbetpin up india1 win kz4rabet bd1win1win apostamostbet aviator1wınonewinaviator mostbet1 win azmostbet indiapin up betmostbet indiapin-upmostbet azmostbetpinuplucky jetparimatchпинапmostbet4era bet4rabet bangladeshaviatorpin up kzpin up casinoluckyjet1 win1 win1win onlinelucky jet4rabet pakistanmostbetmosbetlacky jet1win loginpin up casinomostbet casino1 win onlinelucky jet crash
سیمپل اچ آر

۴۰ درصد کاهش زمان استخدام به روش آلبرت هاین

۴۰ درصد کاهش زمان استخدام با راهکار عملی آلبرت هاین

کاهش زمان استخدام با آلبرت هاین

کاهش زمان استخدام یکی از معضلات شرکت‌ها است که اغلب نادیده گرفته می‌شود. غافل از اینکه پشت گوش انداختن این موضوع می‌تواند بسیاری از کارجویان ماهر و پرانرژی را از دست برود. اگر شما درگیر این مسئله هستید، نگران نباشید. سیمپل اچ آر در این مقاله کاهش زمان استخدام در قالب مثال، ایده‌های عملی برای کاهش مدت آن را بیان می‌کند. با ما همراه باشید.

ما در دوره جذب استخدام به طور کامل و مفصل، به آموزش کامل جذب و استخدام پرداخته‌ایم که پیشنهاد می‌کنیم ازطریق لینک زیر، حتماً آن را مشاهده کنید.

کاهش زمان استخدام چیست؟

کاهش زمان استخدام به مدت زمانی گفته می‌شود که یک کارجو برای یک شغل درخواست می‌دهد و زمانی که همان نامزد پیشنهاد استخدام را می‌پذیرد. هرچه این مدت بیشتر باشد، کاندیدا آن موقعیت شغلی را فراموش می‌کند و به سراغ موقعیت شغلی دیگری می‌رود. پس لازم است این مدت زمان کاهش یابد تا کارجوهای برتر در جای دیگری جذب نشوند.

تجربه آلبرت هاین در مدیریت زمان استخدام

کاهش زمان استخدام را با مثالی از آلبرت هاین برای شما شفاف‌سازی می‌کنیم. بیش از ۱۳۰ سال است که سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای “آلبرت هاین” در اروپا مشغول به فعالیت هستند و هزار شعبه با نزدیک به هشتاد هزار پرسنل زیرنظر این برند کار می‌کنند.

بزرگ ترین چالش آلبرت هاین

هر ۱۰۰۰ شعبه فروشگاه همواره به‌دنبال جذب و استخدام نیروهای پاره‌وقت هستند و پرکردن تمام موقعیت‌های شغلی خالی در تمامی شعب، کار آسانی نیست.

از آن‌جایی که وظیفه جذب و استخدام پرسنل هر فروشگاه به‌عهده مدیر همان فروشگاه است، زمانی که صرف بررسی کاندیدها و استخدام نیروهای جدید می‌شد، مدیر فروشگاه را دچار کمبود وقت می‌کرد و او به وظایف اصلی و مدیریتی خود در فروشگاه نمی‌رسید. از طرفی زمان‌بر بودن فرآیند جذب، کاندیدها را عمدتاً از ادامه انتظار برای استخدام منصرف می‌کرد. (ما در مقاله مدیریت زمان برای مدیران به راهکارهایی برای این موضوع پرداخته‌ایم.)

استخدام در فروشگاه‌های هاین گاهی بین ۲۰ تا ۳۰ روز زمان می‌برد و در این میان، رقبا، کاندیدها را به‌راحتی جذب می‌کردند. این موضوع یکی از دلایلی بود که او به فکر کاهش زمان استخدام افتاد.

Martijn Ulehake مشاور نام تجاری برند هاین می‌گوید: می‌دانستم که یافتن نامزدهای بیشتر، راه حل مناسبی برای چالش استخدام ما نیست. ما درحال پر کردن قیف استخدامی خود با متقاضیان جدید بودیم؛ اما به محض اینکه درخواست می‌دادند، منصرف می‌شدند و قیف نشتی داشت. (مقاله ناپدید شدن کارجویان راه حل‌هایی را برای جلوگیری از گوستینگ کاندیدا به شما ارائه می‌کند.)

مارتین تصمیم گرفت روند درخواست، مصاحبه و همچنین استخدام را تغییر دهد و همان‌گونه که آلبرت هاین با مشتریانش برخورد می‌کرد، با کاندیدها رفتار کند:

«وقتی مشتری از فروشگاه آنلاین ما خرید می‌کند، انتظار دارد مواد غذایی خود را ظرف ۲۴ ساعت تحویل بگیرد. ما بر این باوریم که با کاندیدهای ما نیز باید همین برخورد شود.»

اهداف آلبرت هاین از تغییر در روند استخدام:

به زبان ساده، هاین تصمیم گرفت تجربه بهتر و کارآمدتری برای هم کاندیدها و هم مدیران فروشگاه‌ها بسازد.

  • کاهش زمان به ازای هر استخدام

آلبرت هاین می‌خواست فرآیند را برای مدیران ساده و کارآمدتر کند تا آن‌ها با رها شدن از کارهای تکراری و زمان‌بر، تمرکز بیشتری روی وظایف مدیریتی خود داشته باشند.

  • کاهش زمان استخدام

هدف دوم، کاهش زمان استخدام و ارائه امنیت شغلی سریع‌تر برای متقاضیان بود. چراکه درصد زیادی از آن‌ها به‌دلیل طولانی شدن فاصله درخواست تا اولین تماس، فرآیند را رها کردند. (ما در مقاله اعلام نتیجه مصاحبه شغلی، راه حل‌هایی برای جلوگیری از روح شدن کارجویان ارائه داده‌ایم.)

  • بهبود تجربه کاندید

حتی زمانی که کاندیدی رد شود، احتمالاً روز بعد مشتری فروشگاه خواهد بود. به‌همین دلیل بایستی تجربه سفر او لذت‌بخش باشد. همچنین تلاش کنید تا با تکنیک‌هایی از بازاریابی جذب و استخدام، آن را سرگرم‌کننده کنید تا ذهنیت او نسبت به برند خراب نشود. علاوه‌بر این نیز ممکن است همین کارجوی رد شده معرف شرکت و سازمان شما شود. پس باید در رفتار با او دقت لازم صورت گیرد.

راه حل هاین

آلبرت هاین می‌دانست برای دستیابی به اهداف خود، بهتر است فرآیند درخواست را به‌‌صورت دیجیتالی انجام دهد. برای این منظور «هارور» را برای پشتیبانی انتخاب کرد.

آلبرت هاین با استفاده از هارور توانست این چالش بزرگ را با تمرکز کرد روی حوزه‌های کلیدی رفع کند.

  • توانمندسازی مدیران فروشگاه ها

Erik Vermaire یکی از قدیمی‌ترین مدیران فروشگاه از تجربه استخدام با هارور می‌گوید:

«وقتی یک نامزد درخواست می‌دهد، یک اعلان فوری دریافت می‌کنم. با باز کردن برنامه، یک نمای کلی از متقاضیان، ازجمله نمرات تطبیق آن‌ها را می‌بینم. من فقط باید یک دکمه را بزنم و نامزد یک پیام متنی دریافت می‌کند که زمان مصاحبه را پیشنهاد می‌کند. هارور مصاحبه‌ها را براساس در دسترس بودن من برنامه‌ریزی می‌کند، بدون اینکه مجبور باشم گوشی را بردارم.» و این یعنی یک کار ساده، باعث کاهش زمان استخدام شده و کارجویان خوب از دست نخواهند رفت.

  • خودکارسازی وظایف استخدام

Martijn Ulehake، این‌گونه توضیح می‌دهد:

«هارور تفاوت بزرگی در سرعت بخشیدن به روند کلی استخدام ما ایجاد کرد. درطول درخواست، داوطلبان اطلاعات اولیه درمورد در دسترس بودن خود را ارائه می‌دهند. مکان (ها) و عملکرد (های) ترجیحی خود را مشخص می‌کنند. تعداد ساعاتی را که برای کار به صورت هفتگی در دسترس هستند، بیان می‌کنند. چند تست را انجام می‌دهند و به سادگی روی کلمه درخواست دادن کلیک می‌کنند. قبلاً حدود ۲۰ یا در برخی موارد، حتی ۳۰ روز طول می‌کشید تا یک نامزد پس از درخواست استخدام شود. اما اکنون، با برنامه‌ریزی خودکار، ما مصاحبه‌هایی را ۲۴ ساعت پس از درخواست انجام می‌دهیم و این‌گونه کاهش زمان استخدام در هاین اتفاق می‌افتد.

اما زمان استخدام همچنان بستگی به این دارد که مدیر فروشگاه چقدر سریع نامزدها را بررسی می‌کند. برای ایجاد انگیزه در مدیران فروشگاه و پاسخ‌گویی در اسرع وقت، متقاضیان می‌توانند انتخاب کنند که به طور همزمان برای چندین فروشگاه درخواست دهند و هر مدیر فروشگاهی که ابتدا نامزد را در لیست خود قرار دهد، در اولویت قرار می‌گیرد.

  • یک تجربه جذاب با تلفن همراه

کل فرآیند درخواست ۱۰ دقیقه طول می‌کشد. ازطریق استفاده از ویدیو، تست‌های ابتدایی و یک برنامه کاربردی در تلفن همراه، آلبرت هاین یک تجربه سریع و جذاب را برای نیروی کار نسل جدید (یا همان نسل زد) فراهم کرده که حتی کاندیدها می‌توانند یک پیش‌نمایش از کاری که انتظار می‌رود در فروشگاه انجام دهند را ببینند.

نتیجه کار

  1. کاهش زمان استخدام رخ داد و مدت کلی آن ۴۰ درصد کاهش یافت.
  2. حدود ۶۰ درصد از کاندیدها ظرف ۱۰ روز پس از ارسال درخواست، استخدام شدند.
  3. هدف آلبرت هاین برای ارائه امنیت شغلی در سریع‌ترین زمان ممکن محقق شد.
  4. خود متقاضیان از روند جدید بسیار تحت تأثیر قرار گرفتند.
  5. پرکردن فرم درخواست کار برای متقاضیان، کم‌تر از ۱۰ دقیقه طول می‌کشید و ۹۸ درصد از متقاضیان آن را در یک روز تکمیل کرده‌اند.

این یک نمونه غیرایرانی برای کاهش زمان استخدام بود اما در کشور ما نیز دیجیتالی کردن روند استخدام رو به پیش‌رَوی است و درحال حاضر، پلتفرم‌های بسیاری درخواست دادن برای کاندیدها و استخدام را برای منابع انسانی ساده‌سازی کرده‌اند.

جمع بندی

همانطور که در این مقاله و در مثال آلبرت هاین خواندید، کاهش زمان استخدام می‌تواند بر روند پیشرفت مجموعه شما بسیار اثرگذار باشد. شما می‌توانید با الگو گرفتن از این نمونه و نمونه‌های مشابه و اجرای آن در فرآیند جذب و استخدام شرکتتان، قدمی مؤثر در پیشبرد اهداف داشته باشید.

به این مقاله چه امتیازی می‌دی؟!

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.8 / 5. تعداد آرا: 6

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

مقالات مرتبط

مقالات مرتبط

نظرات شما

نظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *