parimatchmostbet azpinap1 winmostbet kzmosbet aviator1win uzmostbetpinup login1win aviatormostbetpin up india1 win kz4rabet bd1win1win apostamostbet aviator1wınonewinaviator mostbet1 win azmostbet indiapin up betmostbet indiapin-upmostbet azmostbetpinuplucky jetparimatchпинапmostbet4era bet4rabet bangladeshaviatorpin up kzpin up casinoluckyjet1 win1 win1win onlinelucky jet4rabet pakistanmostbetmosbetlacky jet1win loginpin up casinomostbet casino1 win onlinelucky jet crash
سیمپل اچ آر

چگونه کارجوی رد شده معرف شرکت ما می شود؟

ترفندهایی که باعث می شود کارجوی رد شده معرف شرکت شما شود

کارجوی رد شده معرف شرکت ما می‌تواند باشد؛ چراکه به صورت متوسط، در شرکت‌ها از هر ۱۰ مصاحبه انجام شده، ۲ استخدام خواهیم داشت. (البته می‌دانیم که این عدد اصلاً دقیق نیست و بسته به صنعت و موقعیت شغلی، ممکن است متفاوت باشد.) به عبارت دیگر، از هر مصاحبه، ۸ کارجوی رد شده وجود دارد. آمار قابل توجهی است، علی‌الخصوص اینکه این افراد، به صورت خوبی با سازمان ما ارتباط گرفته‌اند، شناخت خوبی از ما پیدا کرده و اصطلاحاً از پشت پرده سازمان ما اطلاعات خوبی دارند.

ما در این مقاله کارجوی رد شده معرف شرکت از سیمپل اچ آر، قصد داریم توجه شما را به این نکته جلب کنیم که اگر فرایند جذب و استخدام شما به درستی پیش برود، تقریباً از هر ۱۰ استخدام شما، ۳ نفر می‌توانند از کاندیدای ریجکت شده باشند.

ما در دوره جذب استخدام به طور کامل و مفصل، به آموزش کامل جذب و استخدام پرداخته‌ایم که پیشنهاد می‌کنیم ازطریق لینک زیر، حتماً آن را مشاهده کنید.

چرا کارجوهای رد شده اهمیت بالایی دارند؟

برای اینکه بدانید چگونه کارجوی رد شده معرف شرکت یا سازمان شما می‌شود، در ابتدا لازم است با اهمیت این افراد آشنا شوید. این کاندیدا یا کارجو‌های رد شده، به دلیل اینکه در شبکه‌های اجتماعی نیز به نسبت اشخاصی که صرفاً موقعیت شغلی را دیده‌اند و ممکن است در آینده در سازمان مشغول شوند و همچنین، نسبت به افرادی که مشتری محصولات و خدمات سازمان ما هستند، اطلاعات بیشتری از مجموعه ما دارند، تأثیرگذاری بالایی روی تصورشان از سازمان ما خواهند داشت؛ هم برروی مشتری تأثیرگذار هستند و هم برروی برند کارفرمایی.

کاندیدای ریجکت، یعنی کاندیدایی که با شما پروسه مصاحبه را تا جایی پیش آمده و در آخرین مرحله یا در طی فرآیند مصاحبه، شما آن شخص را ریجکت کرده‌اید، اما او با شناخت و بینشی که از کسب و کار و نیاز شما پیدا کرده است، شخص دیگری را معرفی می‌کند یا به عبارتی، همان کارجوی رد شده معرف شرکت شما می‌شود.

آمار نشان می‌دهد که کیفیت افراد معرفی شده ازسوی کاندیدای ریجکت شده، از کیفیت مناسبی برخوردار است و دلیل این کیفیت خوب، این است که خود کاندیدا کاملاً نیاز سازمان را درک کرده‌اند و با دیدی باز، شخص را معرفی می‌کنند.

چگونه کارجوی رد شده را معرف شرکت کنیم؟

اما سؤال اینجاست؛ چطور ممکن است من وارد سازمانی شوم، برای موقعیت شغلی تقاضا بدهم، زمان ارزشمند خودم را برای آن سازمان بگذارم و درنهایت، آن مجموعه من را ریجکت کند و هیچ عایدی نداشته باشم؛ اما بازهم دوست یا همکار خودم را که می‌دانم شرایطش به شرایط کاری سازمان نزدیک است، بدون داشتن هیچ چشم‌داشتی، معرفی کنم؟ ما در ادامه به شما کارهایی ساده را پیشنهاد خواهیم داد که به کمک رعایت آن‌ها می‌توانید کارجوی رد شده معرف شرکت خود کنید.

  • فرایند استخدام را شفاف کنید

شفافیت در فرایند استخدام و اینکه قرار است در یک موقعیت شغلی، مصاحبه اول با مدیر منابع انسانی، بعد با مدیرواحد و در صورت تأیید این دو مرحله و انجام پروژه تستی، مصاحبه نهایی با مدیرعامل برگزار شود، شما را از تقریباً ۸۰ درصد سازمان‌ها، متفاوت می‌کند و همینطور کمک می‌کند تا کارجوی رد شده معرف شرکت شما شود.

سازمان‌ها به صورت عمومی علاقه‌ای به این که فرایند مصاحبه خود را شفاف کنند، ندارند. دوست دارند ببینند که در روز مصاحبه شخص، چه کسی در دفتر است تا آن را انجام دهد. این شفافیت و حرفه‌ای‌گری را می‌توانید در آگهی شغلی خود نشان دهید. کافیست در انتهای آگهی شغلی خود ذکر کنید که فرآیند مصاحبه شما چیست. (ما در مقاله چگونه متن آگهی استخدام بنویسیم ، راهکارهایی برای نوشتن متن آگهی استخدام را توضیح داده‌ایم که مطالعه آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم.) برای مثال:

– جلسه اول مصاحبه: آنلاین ۱۵ دقیقه‌ای، جلسه دوم آنلاین ۳۰ دقیقه‌ای، جلسه سوم حضوری، جلسه چهارم مدیرعامل و قرارداد.

این شفافیت در شروع جلسه مصاحبه نیز لازم است. وقتی در ابتدای جلسه مصاحبه، خود را معرفی کردید و قبل از اینکه جلسه را شروع کنید، توضیح دهید که:

– فرآیند مصاحبه چند مرحله‌است، هر مرحله چقدر طول می‌کشد و سِمَت شما چیست.

– هدف هر یک از جلسات چیست؟ برای مثال، جلسه اول معارفه و منابع انسانی، جلسه دوم تکنیکال، جلسه سوم کانون ارزیابی.

  • شفافیت مدل پرداخت

دور مدل توافقی پرداخت حقوق، خط بکشید. در دوره‌ای مشغول به فعالیت هستیم که اولویت یک کاندیدا برای انتخاب محل شغل، در ایران، مبلغ دریافتی حقوق است. با گُنگ گذاشتن این موضوع، به جمع ۵۰ درصدی کارفرماهایی که شرایط حقوق خود را گُنگ نگه می‌دارند، وارد می‌شوید. برای اینکه کارجوی رد شده معرف شرکت شما شود، لازم است تا شرایط حقوقی را مشخص کنید. نحوه پرداخت بونس، کارانه، پاداش‌ها و افزایش حقوق را تا جای ممکن شفاف کنید و سعی کنید این شفافیت، از آگهی شغلی آغاز شود و رفته‌رفته، در فرآیند مصاحبه نیز شفاف‌تر شود. (ما در مقاله شفافیت در حقوق و دستمزد کارکنان در سازمان، اصول انجام این کار را توضیح داده‌ایم.)

  • کاندید، انسان است!

همانطور که اگر شما با یک فرد غریبه شروع به صحبت کنید، از او درمورد زندگی شخصی و زندگی کاریش سؤال می‌کنید و درانتها نیز از او درباره اینکه احتمالاً اگر با سؤالی او را ناراحت کرده باشید، می‌پرسید؛ در مصاحبه نیز باید این اتفاق بیفتد تا احتمال اینکه کارجوی رد شده معرف شرکت شما شود را افزایش دهید. کاندید به شما چیزی بدهکار نیست و شما نیز چیزی از کاندید طلب ندارید. هر دو انسان هستید و شما، طبق وظیفه‌تان درحال ایجاد یک مکالمه کاری هستید که حاصل تجربه چندین ساله فرد است. بیان یک جمله ساده در آخر مصاحبه به کاندید و نشان دادن احترام و حرفه‌ای بودنتان، می‌تواند شما را جز ۳۰ درصد سازمان‌های خاصی قرار دهد که این کار را انجام می‌دهند. جملاتی مانند:

– امیدوارم درطول مصاحبه، از سؤالاتی که پرسیدم دلخور نشده باشید. اگر این اتفاق افتاده، صمیمانه عذرخواهی می‌کنم. لطفاً بفرمایید کدام قسمت بوده تا بتوانیم فرایندمان را اصلاح کنیم.

– از صحبت کردن با شما لذت بردم. مرسی از زمانی که گذاشتید. امیدوارم زمانی که اینجا گذاشتید، باعث اذیتتان نشده باشد.

  • از کارجو، روح نسازید

از تأثیرات اینکه چرا نباید از کارجو روح بسازید، در مقاله اعلام نتیجه مصاحبه شغلی صحبت کرده‌ایم. همچنین باید حداکثر تلاش خود را انجام دهید که از زمان ارسال رزومه کاندیدا تا زمان امضای قرارداد (نه شروع به کار)، در زمان کمتر از ۱۰ روز انجام شود (درباره ایران و درباره موقعیت‌های شغلی کارشناسی تا سرپرستی صحبت می‌کنیم) تا بتوانید احتمال اینکه کارجوی رد شده معرف شرکت شما شود را افزایش دهید.

همانطور که برای مشتریان، سیستم CRM داریم که از آنان را از فرآیند انجام کار مطلع کنیم، مانند وقتی که مشتری در یک پروژه ساختمان‌سازی شریک می‌شود و شما موظفید به او، روز به روز و هفته به هفته از روند پیشرفت پروژه اطلاع دهید، در فرآیند جذب و استخدام نیز شما فروشنده هستید و کاندید خریدار. شما باید با رابطه خوبی که با کاندید ایجاد می‌کنید بتوانید هم احساس اعتماد را به او بدهید و همچنین، احساس روح شدن و فراموش شدن را از او بگیرید. (در مقاله بازاریابی جذب و استخدام به شما آموزش داده‌ایم که چگونه می‌توانید یک موقعیت شغلی را به کارجویان ارائه دهید.)

به سادگی، جزو سازمان های خاص باشید

قرار گرفتن جزو سازمان‌های خاص که عملکرد منابع انسانی درخشانی دارند و برند کارفرمایی خوبی را برای خود ساخته‌اند، کار دشواری نیست و توجه کردن به چند نکته ساده، می‌تواند ما را در این مسیر کمک کند و کارجوی رد شده معرف شرکت شما شود:

  • فرایند جذب و استخدام را تا جای ممکن شفاف کنید.
  • در انتهای مصاحبه، از کاندید درباره سؤالاتی که پرسیده‌اید و احتمال می‌دهید که ناراحت شده باشد، عذرخواهی کنید.
  • فرایند مصاحبه را تا جای ممکن سریع پیش ببرید.

4.3 / 5. 7

مقالات مرتبط

مقالات مرتبط

نظرات شما

نظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *