parimatchmostbet azpinap1 winmostbet kzmosbet aviator1win uzmostbetpinup login1win aviatormostbetpin up india1 win kz4rabet bd1win1win apostamostbet aviator1wınonewinaviator mostbet1 win azmostbet indiapin up betmostbet indiapin-upmostbet azmostbetpinuplucky jetparimatchпинапmostbet4era bet4rabet bangladeshaviatorpin up kzpin up casinoluckyjet1 win1 win1win onlinelucky jet4rabet pakistanmostbetmosbetlacky jet1win loginpin up casinomostbet casino1 win onlinelucky jet crash
سیمپل اچ آر

بهبود تعامل مدیران با کارکنان | نقاط ضعف خود را بیان کنید تا مدیر بهتری شوید

بهبود تعامل مدیران با کارکنان با بیان نقاط ضعف خود

بهبود تعامل مدیران با کارکنان یکی از راه‌هایی است که به رشد و توسعه یک سازمان کمک می‌کند. اغلب ما اجازه نمی‌دهیم مدیران نقاط ضعف خود را بیان کنند؛ آن قدر برای آنان برنامه و جلسه‌های مختلف طراحی کرده‌ایم، از جلسات یک به یک تا ارزیابی عملکرد و ارائه گزارشات مختلف روزانه و هفتگی، که قسمت اصلی مدیران، یعنی “انسان بودن” را از آن‌ها گرفته‌ایم.

راهکارهای متفاوتی وجود دارد که به مدیریت و رهبری (البته این دو، تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند که می‌توانید در مقاله تفاوت مدیریت و رهبری از آن‌ها آگاه شوید.) کمک می‌کند تا بتوانند تعاملات خود را با کارمندانشان بهبود دهند. در ادامه این مقاله بهبود تعامل مدیران با کارکنان در سیمپل اچ آر به این نکات خواهیم پرداخت. پس در ادامه با ما همراه باشید.

چرا بهبود تعامل مدیران با کارکنان مهم است؟

پیش از هرچیزی بیایید ببینیم که اصلاً چرا بهبود تعامل مدیران با کارکنان اهمیت دارد؟ انسان‌ها مجموعه‌ای از ویژگی‌های مثبت و منفی اخلاقی هستند و وقتی فردی را که در سِمَت مدیریت قرار دارد، مدام در معرض انجام کار‌ و نشان دادن ویژگی‌های مثبت اخلاقی قرار دهیم، مثل گوش دادن به کارکنان، رهبری و حل اختلاف و منتورینگ، از او انسانی بدون نقص ساخته‌ایم و انسان بدون نقص، غیرقابل اعتماد است و به همین سادگی، اصلی‌ترین و پایه‌ای‌ترین ملاک تیم سازی را از دست می‌دهیم.

مدیران امروزه نیاز دارند بیش از پیش، نماد انسانی کامل، شامل ویژگی‌های مثبت و منفی اخلاقی باشند. آن‌ها نیاز دارند که درباره نقاط ضعف، اشتباهات و علایق شخصی خود و حتی چالش‌هایی که در زندگی شخصی برایشان پیش می‌آید، صبحت کنند.

قضیه مانند وقتی است که شما از روی دست فردی درحال تقلب هستید و آن قدر مو به مو اجرا می‌کنید که معلم، متوجه تقلب شما می‌شود. ما در مدیریت و برای بهبود تعامل مدیران با کارکنان، درحال تقلب کردن و کپی کردن از روی مدل‌های رفتاری برتر هستیم و در طی پروسه تست و بررسی، ویژگی‌های اخلاقی که مدیران موفق داشته‌اند را پیدا کرده‌ایم و از آنان می‌خواهیم که همان رفتارها را از خود انجام دهند. اما در این تقلب کردن، نباید به صورت کامل و صددرصدی تقلید کنیم. باید کمی از دست خود، اشتباهات و زندگی خود را نیز با آن ترکیب کنیم؛ زیرا معلم یا مصحح امتحان، که در سازمان کارمندان هستند، متوجه تقلب شما می‌شوند و اعتمادی که به شما دارند، ازبین خواهد رفت. (در مقاله ازبین رفتن اعتماد در سازمان به قاتلان اعتماد در یک مجموعه پرداخته‌ایم.)

راه های بهبود تعامل مدیران با کارکنان

برای اینکه بتوانید راحت‌تر و طبیعی‌تر راه‌های بهبود تعامل مدیران با کارکنان را تقلب کنید، در ادامه ترفندهایی را برای این موضوع پیشنهاد داده‌ایم. البته توجه داشته باشید که این تقلب کردن، اصلاً چیز بدی نیست اما وقتی که از حدی عبور کند و افراطی شود، مشکل‌ساز می‌شود.

  1. گلچین شکست ها

سه داستان از شکست‌هایی که تاکنون داشته‌اید را گلچین کنید و با هدف بهبود تعامل مدیران با کارکنان و باتوجه به نکات ارتباط تیمی، آن را برای اعضای تیمتان تعریف کنید. شکست‌های اساسی که اشتباه شخص شما، باعث شکست پروژه یا پایین آمدن راندمان کار شده است. با این کار، ریسک‌پذیری و اعتماد به نفس اعضا‌یتان را افزایش می‌دهید. باید به قدری داستان‌هایتان در حوزه شکست‌هایی که خورده‌اید، جالب، خنده‌دار و حتی احمقانه باشد که سوژه شوید و این، هیچ اشکالی ندارد.

  1. بیان احساس در لحظه

در لحظه تصمیم نگیرید اما در لحظه احساستان را بیان کنید. وقتی کسی با شما تند صحبت می‌کند، بگویید که از نحوه صحبت او ناراحت شده‌اید. وقتی کسی عملکردی خوب دارد، همان لحظه به او فیدبک مثبت دهید و بیان کنید که خوشحال شده‌اید. وقتی برای یکی از دوستانتان خارج از کار مشکلی پیش می‌آید، بگویید که نگران او هستید. بیان کردن اینکه شما هم احساس دارید، درد می‌کشید، ذوق می‌کنید و می‌خندید، خیلی انسانی‌تر نشان می‌دهد. لزومی ندارد که همیشه پشت نقاط تقلب باقی بمانیم. رعایت کردن این موارد به بهبود تعامل مدیران با کارکنان کمک خواهد کرد.

  1. بگو چی ذهنتو درگیر کرده

اشکالی ندارد اگر در شروع جلسات، به جای اینکه مستقیم سراغ انجام کار بروید، چند دقیقه‌ای کوتاه، درباره اتفاقِ شخصی‌ای که برایتان افتاده است، صحبت کنید. درباره اینکه در اتوبان و هنگام صحبت کردن با تلفن جریمه شده‌اید یا دیشب تا دیروقت، مشغول انجام تکالیف دخترتان بوده‌اید یا برنامه آخر هفته خودتان چیست.

این جملات ساده و درعین حال صمیمی و انسانی، تأثیر زیادی در ایجاد احساس صمیمیت در بین اعضا و پیدا شدن نقطه مشترک برای صحبت کردن با یکدیگر، به‌غیر از موضوعات کاری است که نتیجه آن می‌تواند دوستی با همکار باشد.

می‌دانیم که یکی از ملاک‌های موفقیت کار تیمی، به تعداد موضوعات غیرکاری است که با یکدیگر به‌عنوان “دوست” صحبت می‌کنند.

به سادگی، بهتر شوید

ما نیاز داریم برای تغییر، بهتر شدن و برای بهبود تعامل مدیران با کارکنان، از منطقه امن خود خارج شویم. خروج از منطقه امن، گاهی در جامعه، به‌معنی «فیلم بازی کردن» دیده می‌شود. مثلاً وقتی که شما کارشناس بوده‌اید و حال، در سِمَت سرپرستی قرار می‌گیرید، نیاز دارید که رفتار‌هایی را از خود بروز دهید که قبلاً نداشتید که این رفتارها را از کپی‌برداری از سرپرستی که مورد تأیید خودتان بوده است، انتخاب کرده‌اید.

حال که شما در موقعیت شغلی مدیریت هستید، به‌نظر می‌رسد که توجه و تأکید زیادی بر نشان دادن هرآنچه که همه مدیران دارند، وجود دارد که نتیجه آن یک افراط در سبک های رهبری و همچنین در سبک های مدیریت است.

اما برای حفظ تعادل و انسانی کردن این مدیریت، لازم است بیشتر شوخی کنید، از نقاط ضعف خود بگویید و حتی شخصی یا موضوعی را مسخره کنید. باید نشان دهید که شما هم مثل آن‌ها، انسان هستید، اشتباه می‌کنید، خطا دارید و با این کار، اعتماد سازمانی و همینطور، اعتماد اعضای تیمتان را بیشتر جلب کنید و افراد تیم خود را ریسک‌پذیرتر کنید.

5 / 5. 4

مقالات مرتبط

مقالات مرتبط

نظرات شما

نظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *